Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vad händer om jag missar min tid?

Om du har bekräftat din föreslagna tid
Har du fått en inbjudan till besiktning av oss och väljer att inte bekräfta den föreslagna tiden så avbokas tiden automatiskt.

Har du däremot bekräftat tiden genom att betala in besiktningsavgiften så innebär det att tiden bokats. Då måste du komma ihåg att avboka eller omboka din tid om du inte kan komma.


Om du har bokat tid på egen hand
Har du bokat en tid via internetbokningen måste du boka av senast 24 timmar före den bokade besiktningstiden.
Sker avbokning senast 24 timmar före besiktningstiden återbetalas det förbetalda beloppet automatiskt, vid betalsätt faktura tas då fakturan bort (krediteras).

Bokar du av efter 24 timmar har vi rätt att debitera för uteblivet besök (vilket motsvarar besiktningsavgiften).

Förbetalning
Har du förbetalt tiden behåller vi pengarna om du gör en sen avbokning.

Fakturabetalning
Har du valt att betala via faktura ska du betala fakturan.
Opus kundtjänst Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!
    Jag missade min tid till besiktningen som jag betalat på förhand och måste nu boka ny tid. Behöver jag betala fullt pris för att boka om?
    Mvh, Elin
    Elin
  • Hej!

    Tack för din fråga. Ja, om man missar att avboka senast 24 h innan sin tid eller inte ombokar sin tid så blir man debiterad för det uteblivna besöket.

    Trevlig dag!
    Med vänliga hälsningar,
    Ulrika
    Ulrika Kundtjänst
  • Hej
    Jag skulle besikta bilen och var där på utsatt tid men på grund av läckage från bränslefiltret ville ni inte besikta.
    Nu har jag lagat det och undrar om jag behöver betala igen när jag ska besikta?
    Jan-Åke
  • Hej Jan-Åke,

    Det beror på omständigheterna. Generellt sett så har din betalning använts om du fått ett protokoll, även om det är underkänt och besiktningen avbrutits. Om besiktningen däremot avbrutits innan den är påbörjad så brukar betalningen ligga kvar i systemet så vi kan använda den till en ny bokning. För att se vad som gäller i just ditt fall, ring oss på 0775-500 300.

    Med vänliga hälsningar,
    Staffan
    Staffan Kundtjänst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.